Gyakorlati alapok II.

A szoftverfejlesztés

 

Hibakövetés

 

Az alábbi fejezet Sallay András informatikatanár oktatási anyagára támaszkodik (www.szit.hu)

 

Bevezetés
Kliens-szerver alapú hibakövető rendszer

Egy bug (programozási hiba) bejelentése

Hibakövető rendszerek

 

Bevezetés

 

A hibakövető rendszerek összegyűjtik a fejlesztők, a tesztelők és a felhasználók által észlelt, valamint beküldött hibákat. A hibák és azok javítása a rendszeren több szálon nyomon követhető: webes felületen vagy e-mail jelentésen keresztül. A hibákhoz megjegyzések fűzhetők, amelyről a beküldő szintén értesítést kérhet.

A hibák bejelentését általában egy webes felületen tehetjük meg. A hibakövető rendszerben a hibák sorszámokat és státuszt kapnak. Nyomon követhető, hogy ki, mikor jelentette be és ki, mikor oldotta meg.

A telefonon, személyesen, e-mailben vagy más módon bejelentett hibák kerülendők, mert nem követhetők. Egy szoftver rendszerhez persze rendelhető telefonos ügyfélszolgálat is, ekkor azonban a telefonos asszisztens a webes felületen jegyzi be a hibát.

 

www.informatika-programozas.hu

 

Forrás - Source: www.szit.hu

 

Milyen haszna van a hibakövető rendszerek használatának?

A hibakövető rendszerek nemcsak szoftverhibák követésére használhatók, hanem más gyártási folyamatok menedzselésére is:

Kliens-szerver alapú hibakövető rendszer

 

www.informatika-programozas.hu

 

Forrás - Source: www.szit.hu

 

Egy bug (programozási hiba) bejelentése

 

www.informatika-programozas.hu

 

Forrás - Source: www.szit.hu

 

Egy bug bejelentésénél a fejlesztők előírhatják a bejelentéskor kötelezően megadandó jellemzőket. Például:

Hibakövető rendszerek


Néhány hibakövető rendszer, a teljesség igénye nélkül:

Bugzilla

Perl nyelven íródott hibakövető rendszer, egyesek szerint de facto szabvány.


Tulajdonságai: