Gyakorlati alapok III.
(Az osztályok)
Bevezetés
Az osztályról, mint a legfontosabb absztrakciós és kódrendszerező fogalomról eddig nem sok szó esett a honlapon. Ugyan minden egyes eddig publikált Java-kódban találkozhattunk egy Main osztálynévvel (class Main)...
public class Main {
public static void main(String[] args) {
}
}
...de voltaképpen az osztálynév bármi lehetett volna és pusztán a zavarkeltés elkerülése végett volt Main néven nevezve. Ezt a Main osztálynevet azonban ne keverjük össze a main() függvénnyel, mint főprogrammal. Az utóbbit kötelező volt szabványosan deklarálni, hiszen a JVM a Java-alkalmazás futtatásához először mindig egy main() függvény keres.
Az osztályok tulajdonságainak vizsgálatával azonban egy új, magasabb és jóval komplexebb absztrakciós és kódrendszerező szintre léptünk. Ez az objektumorientált programozási szemlélet lényege, kvintesszenciája.
A jelen fejezetcsomagban ezen körülményeket vizsgáljuk meg alaposan.
-
A szoftverfejlesztés →
-
Gyakorlati alapok III. (Az osztályok) →
-
A részlegesen destruktív magatartás: a virtuális szemétgyűjtés
-
Rombolás helyett építkezés: a new parancs és a konstruktor függvény
-
A Java nyelv néhány további összetett adattípusa →
-
A getter-setter függvények →
-
Öröklődés (inheritance) →
-
Az interfész (interface) →
-
A belső és a névtelen osztály →
- Java Kollekció Keretrendszer (JCF)
-
Hálózat →
-
Java + SQL (adatbázis) →
-
A többszálú programozás alapjai (multithread) →
-
Magasszintű objektumorientáltság egy validált prímszámtömbön keresztül