Gyakorlati alapok IV.
Végre ablakozunk! (AWT, Swing, JavaFX)
Ikon (icon)
Ebben a rövid fejezetben lecseréljük az alapértelmezett gőzölgős kávéikont egy
saját tervezésűre, amelyet mindig a futtatott Java-alkalmazás bal felső szélén
láthatunk. Ez a mozzanat marketingügyileg hozzátartozik az egyéni
arculatépítéshez, ezért mindenképpen hasznos megtennünk. Legyen tehát a
kávéikon helyett a továbbiakban mindig ez:
Nem érdemes az ikont túl nagy
méretben és részletességgel legyártanunk, mert a rendszer úgyis kis méretben
fogja beilleszteni.
Programozástechnikailag az ikoncserét könnyű megtennünk: csupán 2 kódsort kell
a kódba, pontosabban a konstruktorfüggvénybe illesztenünk:
Image icon =
Toolkit.getDefaultToolkit().getImage("D:\\Java/Projects/SWING -
IconTitlebar/icon.jpg");
frame.setIconImage(icon);
Az 1. kódsor létrehozza az ikonobjektumot, míg a 2. kódsor hozzáadja a
frame-hez.
Nézzük meg a futtatható Java-kódot:
Main.java
public class
Main {
public static void main(String[] args) {
Window window = new Window();
}
}
Window.java
import java.awt.Image;
import java.awt.Toolkit;
import javax.swing.JFrame;
class Window extends JFrame {
Window() {
super();
JFrame frame = new JFrame();
Image icon =
Toolkit.getDefaultToolkit().getImage("D:\\Java/Projects/SWING -
IconTitlebar/icon.jpg");
frame.setIconImage(icon);
Center center = new Center();
frame.setSize(400, 300);
frame.setTitle("PJP - Penzes Java Programming");
center.setCenter(frame);
frame.setVisible(true);
}
}
Center.java
import java.awt.GraphicsEnvironment;
import java.awt.Point;
import javax.swing.JFrame;
public class Center {
void setCenter(JFrame frame) {
Point center =
GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment().getCenterPoint();
int x = (int) center.getX() - (frame.getWidth() / 2);
int y = (int) center.getY() - (frame.getHeight() / 2);
Point ablakCenter = new Point(x, y);
frame.setLocation(ablakCenter);
}
}
Végeredmény (a monitor közepén / felbontástól függetlenül/):
Ikoncsere a bal felső sarokban