Gyakorlati alapok IV.

Végre ablakozunk! (AWT, Swing, JavaFX)

 

A kódkeretek beállítása

 

Emlékezzünk vissza, hogy a kezdő lépéseknél is beállítottunk egy kezdeti kódkeretet (Egy üres Java-projekt létrehozása című fejezet), egy önmagában már futtatható "kódcsontvázat" és mindig ebbe illesztettük algoritmusainkat. Most sem fogunk másképpen tenni, csupán nem 1, hanem 2 osztállyal nyitunk.

 

www.informatika-programozas.hu - Ezt most meg kell tanulni!

 

Az objektumorientált szemléletnek megfelelően az alkalmazást alapértelmezésben egy külön megjelenítő osztályban építjük fel.

 

Legyen ezen osztály neve kezdetben Window, amely elnevezésnek semmi köze a Microsoft által felépített Windows operációs rendszerekhez. Az elnevezéssel pusztán arra utalok, hogy az alkalmazás vizuális komponenseit ebben az osztályban építjük fel:

 

public class Window {

}

 

Természetesen kell nekünk a main() főmetódus is, hiszen a JVM ezt keresi a futtatás parancskiadásának pillanatában. Ezt ugyan tehetnénk a Window osztályba is...

 

public class Window {

    public static void main(String[] args) {
   
    }
}

 

...ám nem ezt tesszük, hanem következetesen szétválasztjuk a működtető és a megjelenítő funkciókat. Ezért a main() főmetódus számára létrehozunk egy külön Main osztályt és ebben példányosítjuk a Window-osztályt:

 

public class Main {

    public static void main(String[] args) {
        Window window = new Window();
    }
}

 

Futtatható Java-kódkeretünk tehát így fog kinézni, ezt később természetesen további osztályokkal és metódusokkal fogjuk bővíteni:

 

www.informatika-programozas.hu - Futtatható Java-kód!

 

 

 

 

 

 

 

 

Main.java

 

public class Main {

    public static void main(String[] args) {
        Window window = new Window();
    }
}

 

Window.java

 

public class Window {

}