Gyakorlati alapok IV.
Végre ablakozunk! (AWT, Swing, JavaFX)
A kódkeretek beállítása
Emlékezzünk vissza, hogy a kezdő lépéseknél is beállítottunk egy kezdeti kódkeretet (Egy üres Java-projekt létrehozása című fejezet), egy önmagában már futtatható "kódcsontvázat" és mindig ebbe illesztettük algoritmusainkat. Most sem fogunk másképpen tenni, csupán nem 1, hanem 2 osztállyal nyitunk.
Az objektumorientált szemléletnek megfelelően az alkalmazást alapértelmezésben egy külön megjelenítő osztályban építjük fel.
Legyen ezen osztály neve kezdetben Window, amely elnevezésnek semmi köze a Microsoft által felépített Windows operációs rendszerekhez. Az elnevezéssel pusztán arra utalok, hogy az alkalmazás vizuális komponenseit ebben az osztályban építjük fel:
public class Window {
}
Természetesen kell nekünk a main() főmetódus is, hiszen a JVM ezt keresi a futtatás parancskiadásának pillanatában. Ezt ugyan tehetnénk a Window osztályba is...
public class
Window {
public static void main(String[] args) {
}
}
...ám nem ezt tesszük, hanem következetesen szétválasztjuk a működtető és a megjelenítő funkciókat. Ezért a main() főmetódus számára létrehozunk egy külön Main osztályt és ebben példányosítjuk a Window-osztályt:
public class
Main {
public static void main(String[] args) {
Window window = new Window();
}
}
Futtatható Java-kódkeretünk tehát így fog kinézni, ezt később természetesen további osztályokkal és metódusokkal fogjuk bővíteni:
Main.java
public class Main {
public static void main(String[] args) {
Window window = new Window();
}
}
Window.java
public class Window {
}