Gyakorlati alapok

Elemi programozási tételek egy 10 elemű tömbön

 

Bónusz III. - Átlag

 

Harmadik bónuszként nézzük meg azt az algoritmust, amelyik megállapítja a véletlenszám-értékekkel feltöltött tömbelemek átlagát (int atlag). Ehhez először az egyik előző, az összegzés algoritmusának felhasználásával összegeznünk kell a tömbelemeket (osszeg += tomb[i];), majd elosztani az elemszámmal (atlag = osszeg / tomb.length;). Mivel standard módon 1 és 50 között választunk ki véletlenszámokat, nagyon nagy valószínűséggel az átlag 25 körüli lesz.

 

www.informatika-programozas.hu - Futtatható Java-kód!

 

 

 

 

 

 

 

 

import java.util.Random;

public class Main {
    public static void main(String[] args) {
        Random rnd = new Random();
        int tomb[] = new int[10];
        int osszeg = 0;

        int atlag = 0;
        for(int i = 0; i < tomb.length; i++) {
            tomb[i] = rnd.nextInt(50) + 1;
            System.out.print(tomb[i] + " ");
            osszeg += tomb[i];

            atlag = osszeg / tomb.length;
        }
    System.out.println();
    System.out.println(atlag);
    }
}

 

Végeredmény (például):
26 43 6 39 18 1 25 40 36 11
24