Gyakorlati alapok
Elemi programozási tételek egy 10 elemű tömbön
Bónusz III. - Átlag
Harmadik bónuszként nézzük meg azt az algoritmust, amelyik megállapítja a véletlenszám-értékekkel feltöltött tömbelemek átlagát (int atlag). Ehhez először az egyik előző, az összegzés algoritmusának felhasználásával összegeznünk kell a tömbelemeket (osszeg += tomb[i];), majd elosztani az elemszámmal (atlag = osszeg / tomb.length;). Mivel standard módon 1 és 50 között választunk ki véletlenszámokat, nagyon nagy valószínűséggel az átlag 25 körüli lesz.
import java.util.Random;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
Random rnd = new Random();
int tomb[] = new int[10];
int osszeg = 0;
int atlag =
0;
for(int i = 0; i < tomb.length; i++) {
tomb[i] = rnd.nextInt(50) + 1;
System.out.print(tomb[i] + " ");
osszeg += tomb[i];
atlag = osszeg / tomb.length;
}
System.out.println();
System.out.println(atlag);
}
}
Végeredmény (például):
26 43 6 39 18 1 25 40 36 11
24