Gyakorlati alapok I.
Bevezetés
Joggal vetődik fel a kérdés, hogy a fejezetcsomag címe miért Gyakorlati alapok I. (minden a main() főprogramban)?
Egyrészről a Java Virtuális Gép (JVM) Java-alkalmazás futtatásakor mindig először egy általunk megadott osztályon belüli main() függvényt keres, ez a főprogram. Mindezt majd később részletezzük.
Másodsorban a programozás tanulásakor a legegyszerűbb programkódok garantáltan mindig szekvenciálisak, tehát minden programvégrehajtás (programozási szempontból) nagyjából így néz ki:
-
utasítás
-
utasítás
-
utasítás
-
utasítás
-
utasítás
-
stb.
A tanulónak az ilyen jellegű programkódot a legkönnyebb megalkotnia, követnie, elemeznie. Ebben az alapszintű fejezetcsomagban tehát a főképpen szekvenciális programkód-sorok kizárólag a main() függvényben lesznek, hiszen később látni fogjuk, hogy máshová is tehetjük őket. Voltaképpen ez utóbbi kódszegmentálási (kódcsoportosítási) lehetőség a moduláris és objektumorientált programozás egyik óriási előnye.
Az I. fejezetcsomag felülről lefelé haladó, "nem ugráló" szekvencialitást csak néha fogja megtörni egy vagy több for, illetve do-while ciklus.
Másrészről meg kell ismerkednünk szinte általánosnak mondható algoritmikus eljárásokkal. Ezek egyúttal folyamatosan vizsgaanyagok is. Ám a vizsgakényszer mellett voltaképpen rajtuk keresztül fogjuk megérteni és elsajátítani a programozási szemlélet számos alapvonását.
-
Elméleti alapok →
-
A programozási módszertani szempontok (avagy miképpen dolgozzuk fel az anyagot?) →
-
Adattípusok →
-
Operátorok →
-
Az inicializálás
-
Ami a változót (és a többieket) változatlanná teszi: a final
-
Gyakorlati alapok I. (minden a main() főprogramban) →
-
Írjunk ki a konzolra mindenfélét a System.out.println() függvénnyel!
-
Ágyazzunk be a for ciklusnak! (az egybeágyazott for ciklusok)
-
A kényeskedés netovábbja: a többszörös feltételmegadás (szökőév)
-
Hogyan cseréljünk meg kezeinkben 2 teli poharat? (adatcserebere)
-
Pithagorasz...
-
Rajzolgassunk!
-
Kis retorika + kombinatorika →
-
Prímszámkeresés →
-
Euklidész, a zseniális burkolómester, avagy a világ első algoritmusa
-
A programozók rémálma: a kódugrás (a címkék /label/ használata)
-
Hány számjegy avagy mennyi digit? - III. - Muhi Alexandra megoldása
-
Tömbműveletek →
-
Elemi programozási tételek egy 10 elemű tömbön →
-
Rendezkedések →
-
Válogatások →
-
Kis pénzügyeskedés →